معرفی منابع فارسی انقلاب کره

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کرهٔ شمالی

نویسنده : دبرا ای. میلر

مترجم : مهدی حقیقت خواه

ناشر: انتشارات ققنوس

کتاب «کرهٔ شمالی»، برای آشنایی با تاریخ کره شمالی از ابتدای پیدایش این ملت تا سال ۲۰۰۳ میلادی، منبعی مناسب است. این کتاب به دوران رهبری کیم ایل سونگ و فرزندش کیم جونگ ایل می‌پردازد. قسمت مربوط به تاریخ کهن، شامل تاریخ کل شبه جزیره کره می‌شود و بخش‌های مربوط به تاریخ متأخر، به بخش شمالی می‌پردازد. این کتاب اطلاعاتی در مورد اقتصاد، فرهنگ و سیاست کره را با ادبیاتی ساده به مخاطب ارائه می‌دهد.

جنگ کره

نویسنده : مایکل وی. آزکان

مترجم : سهیل سُمی

ناشر: انتشارات ققنوس

در این کتاب با پیش‌زمینه‌های جنگ کره آشنا می‌شویم؛ جنگی که خود کره‌ای‌ها از آن با نام اقدام ۱۹۵۰ یاد می‌کنند، نویسنده در این کتاب استیصال سربازان آمریکایی را نشان داده و به خوبی پشیمانی دولت‌مردان آمریکا از ورود به این جنگ را تبیین می‌کند. علاوه بر موضوع جنگ در مورد تاریخ باستان و شرایطی که در طول تاریخ بر ملت کره گذشته است، مطالبی مطرح می‌شود که به آشنایی بیش‌تر با علت مقاومت مردم کره بر عدم نفوذ و مراوده با کشورهای دیگر کمک می‌کند.

ژاپن امروز

نویسنده : دان ناردو

مترجم : مهدی حقیقت‌خواه

ناشر: انتشارت ققنوس

در این کتاب با تحول سیاسی و اقتصادی ژاپن در دوره بازگشت میجی (دورانی که موسوم به دوران مدرن‌گرایی در ژاپن است) تا عصر حاضر آشنا می‌شویم. چگونگی الگو گرفتن ژاپنی‌ها از غرب پس از محاصره توسط ناوگان ناخدا یکم متیو پری و آغاز دوره استعمارگری ژاپن و جنگ‌های این کشور در ادوار مختلف، از گذشته تا جنگ جهانی دوم به علاوه علت ایجاد خوی استعمارگری در ژاپن و رفتار این ملت در جنگ‌هایشان با توجه به آیین شینتو، تبیین شده است.

جنگ سرد

نویسنده : بریتا بجورنلوند
مترجم : مهدی حقیقت‌خواه

ناشر: انتشارت ققنوس

معادلات جنگ سرد که بعد از پایان جنگ جهانی دوم آغاز شده بود و رفتار ابر قدرت‌ها برای جلوگیری از جنگی جدید و هم‌زمان دفاع از سود خود در اقتصاد و بهره‌برداری از کشورهای دیگر، در این کتاب تاریخ‌نگاری و روایت شده است. چهره واقعی ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی را در پسِ شرایط صلح ظاهری، در این کتاب می‌یابید.

تاریخ مغول

نویسنده : عباس اقبال آشتیانی

ناشر: انتشارات نیلوفر نقره‌ای
در بخشی از این کتاب به مراودات کره و چین و تجارت کشورهای دیگر با این دو سرزمین از طریق راه ابریشم پرداخته شده است.

دولتی در اسارت توهم

نویسنده: پاول فرنچ
مترجم: محمد حسین باقی

ناشر: انتشارت سرایی

بهترین کتاب موجودِ ترجمه شده به زبان فارسی که به سیاست رؤسای جمهور مختلف آمریکا در قبال سیاست‌های خارجی دو کره پرداخته، کتاب دولتی در اسارت توهم است. در این کتاب اقتصاد و صنعت در دو کره بررسی و مقایسه شده است. علاوه بر این تأثیر اقتصاد اتحاد جماهیر شوروی و چین بر کره شمالی و تفاوت کمونیسم، استالینیسم و مائوئیسم تبیین شده است.

متجاوزین

نویسنده : تیبور مرای

مترجم : ر . نامور

ناشر: انتشارت بدر

نویسنده این کتاب به جنایات جنگی آمریکا در کرهٔشمالی پرداخته است. متأسفانه این کتاب نایاب است و حتی فایل پی دی اف آن موجود نیست. مشاهدات شاهدان عینی در این کتاب به صورت مصاحبه بیان شده است.

گردآورنده: مریم اسدزاده

………………………………….مطالب مرتبط………………………………….

تاریخچهٔ کشور کره

شبه جزیرۀ کره با نام باستانی «چوسان» در شمال شرقی آسیا واقع شده و طی تاریخ دو هزار ساله‌اش بیش از...

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sahar
Sahar
5 سال قبل

پس اگه براتون ممکنه pdfاین کتاب متجاوزین خودتون قرار بدید.

مسلم
مسلم
5 سال قبل

سلام ممکنه متن برنامه پیاده کنید